Support

FuturSoft-support: 08-605 7023 | Tekniska problem: 08-442 1310
support@futursoft.se

Försäljning

08-605 7023
info@futursoft.se

AutoFutur

Verkstad

huolto

AutoFutur är ett nödvändigt verktyg för dig som effektivt vill styra arbetet på verkstaden. Dina kunder vill kunna se verkstadens bokningskalender och verkstaden själv måste samtidigt kunna sköta sin kalender på ett integrerat sätt. Hanteringen av fordonens tekniska information måste kunna ske sömlöst tillsammans med övrig programvara och reservdelsleverantörernas produkter måste kunna importeras enkelt i systemet. När allt detta är på plats, måste den kund- och fordonsspecifika servicehistoriken enkelt kunna hållas uppdaterad. AutoFutur hjälper dig att höja kvaliteten på verksamheten på din verkstad.

Standardfunktioner för reparatörer och verkstäder

 

program-photo

Så här kan du hantera ett arbete med AutoFutur

  • 1. Kunden reserverar tid för service, även möjligt via webben. Arbetsledaren godkänner jobbet i den elektroniska tidsbokningen och sparar samtidigt uppgifter om service och fordonet.

  • 2. Innan kunden anländer kan arbetsledaren gå igenom exakta fordonsuppgifter via Bilregistret och beställa rätt reservdelar med hjälp av den elektroniska reservdelsprislistan och samtidigt säkra tillgången. Med andra ord, se till att allt är klart då kunden anländer.

  • 3. När kunden anländer finns en färdig arbetsorder, där kunden kan kontrollera och bekräfta att alla reparationsarbeten och fel är angivna.

  • 4. Med hjälp av arbetsordern säkras att alla överenskomna uppdrag blir reparerade, att alla arbeten blir utförda och att arbetsmoment samt material blir inskrivna allt eftersom arbetet fortskrider. Ytterligare felaktigheter som observerats skrivs in på arbetsordern och då kan även kunden se dem. Med hjälp av arbetsordern kan man följa per tekniker vem som har utför uppdraget och hur mycket tid som gått åt för de olika arbetena.

  • 5. Kunden får ett SMS-meddelande då arbetet är bokfört som avslutat. Arbetsledaren kontrollerar att alla uppkomna kostnader är angivna. När kunden anländer kan arbetsordern gås igenom och debiteras kontant eller med hjälp av betalkortsprogrammet. Ordern kan även vid behov faktureras.

  • 6. Vid nästa service kan fordonets och kundens uppgifter användas för att enkelt ta fram fordonets servicehistoria. Uppkomna kvitton och fakturor utgör ett färdigt underlag till bokföringen, som företagaren kan leverera till bokföringen antingen elektroniskt eller i pappersform.